Strona Główna

Kolorystyka

Dane serwisowe

Dane eksploatacyjne

Testy porównawcze

Przeróbki

Księga gości

Galeria

Forum

Download

Części

Wyjazdy

O mnie

Użytkownicy

Linki




Zagłosuj na naszą stronę:
TOP 100 - najlepszych stron motocyklowych

Podoba Ci się?

Poleć naszą stronę znajomym!





HISTORIA



1986 Wystawienie w Rajdzie Paryż-Dakar przez zespół HONDA RACING nowego modelu rajdowego oznaczonego symbolem NXR750V .
Jego sylwetka ze pełną obudową stała się wzorem dla powstałej dwa lata później Hondy XRV.

1988 Pierwszy model Hondy XRV Africa Twin. Był to motocykl oznaczony symbolem Rd03 z silnikiem o pojemności 650 ccm, mocy 55KM i 50 Nm momentu obrotowego. Sylwetka jego była wzorowana na motocyklach startujących w maratonach Paryż-Dakar.

1990 Pojemność silnika rośnie do 742 ccm, moc wynosi 57 KM, a moment obrotowy rośnie do 57 Nm. Motocykl ma symbol Rd04. Z zewnątrz różniłą się od 650-tki dwiema tarczami hamulcowymi w przednim kole, chłodnicą oleju, a także zmienioną obudową i dzieloną trzyczęściową osłoną silnika. Nowy model był cięższy od poprzedniczki o 27 kg.

1992 W motocyklu pojawia się Tripmaster- rodzaj komputera pokładowego

1993 Powstanie modelu Rd07 ze zmianami w silniku obejmującymi inny rozrząd, nowe gaźniki (wzrost mocy o 2 KM). Z zewnątrz model Rd07 można poznać po filtrze powietrza umiejscowionym za główką ramy (na zbiorniku). Wysokość siodła zmalała z 880 do 865 mm, a pojemność zbiornika paliwa zmniejszyła się z 24 do 23 litrów. Było to następstwem zmiany geometri podwozia (zmieniona rama w modelu Rd07).

1996 Zastosowano wyższą niż dotychczas szybę i bardziej komfortowe siedzenie.

2002 Z taśm produkcyjnych zjeżdża ostatnia AFRYKA

Jak widać z powyższych danych, motocykl ten nie przechodził żadnych gruntownych zmian. Jedyną coroczną zmianą była kolorystyka. Świadczy to o przemyślanej, niezawodnej konstrukcji. Dowodem na to są przebiegi rzędu 100-150 tys. kilometrów bez remontu, także wyniki testów porównawczych z konkurencją.